Jak walczyć z zakwaszeniem organizmu?

Szara skóra, brak energii, kiepskie samopoczucie, wypadanie włosów, łamliwe paznokcie - Ciebie też to dotyczy? Te objawy mogą świadczyć o zakwaszeniu organizmu. Zakwaszenie organizmu to nic innego jak zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie. Jest ono związane z nieprzyjemnymi dolegliwościami, ale może być przyczyną wielu problemów zdrowotnych.

Do zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej dochodzi, gdy do naszego organizmu trafia zbyt dużo produktów o odczynie kwasowym, a organizm nie jest w stanie ich zneutralizować.

Jakie są powody zakwaszenia organizmu?
  • stres
  • zbyt “szybki” tryb życia
  • zła dieta
  • brak ruchu
  • używki (alkohol, papierosy)
  • niektóre diety odchudzające
  • przyjmowanie niektórych leków
  • odwodnienie organizmu
Objawy zakwaszenia organizmu:
  • zmęczenie
  • zgaga, wzdęcia
  • problemy z koncentracją
  • wypryski
  • ociężałość
  • bóle głowy
  • nerwowość
  • wypadanie włosów

Polecane produkty

Warto wykonać badania krwi, żeby upewnić się czy mamy do czynienia z zakwaszeniem organizmu czy są to symptomy innej dolegliwości. Jednak jeżeli badanie krwi mamy w normie, a objawy wciąż się powtarzają, to może to być oznaka zakwaszenia.

Jakie produkty zakwaszają organizm?
Przede wszystkim duże ilości mięsa i wędlin w codziennej diecie. Produkty, które zakwaszają organizm to również: kawa, herbata, alkohol, słodycze, makaron, pieczywo jasne, jaja, borówki, rabarbar itp.).

Sposoby na odkwaszenie organizmu

Odkwaszenie organizmu polega na wprowadzeniu do codziennej diety produktów zasadowych, czyli alkalizujących.

Mają one za zadanie zneutralizować nadmiar kwasów w organizmie. Jakie są założenia diety alkalicznej? Na Twoim talerzu powinno znajdować się 20% dobrej jakości żywności o charakterze kwasowym kwasowej i 80% o charakterze zasadowym.

1. Najważniejsze jest, aby ograniczyć produkty zakwaszające organizm, jednak samo to nie wystarczy. Konieczna jest zmiana nawyków żywieniowych. Zacznij od regularnego jedzenia, czyli 5 niewielkich posiłków dziennie o stałych porach dnia. Ważne, by jeść powoli i dokładnie przeżuwać każdy kęs.
2. Kolejną, a niezwykle ważną zasadą jest właściwe nawodnienie organizmu. Każdego dnia powinno się wypijać ok. 2,5 litra wody mineralnej. Warto sięgnąć też po zieloną herbatę, która hamuje rozwój bakterii w układzie pokarmowym oraz po czystek, który usuwa substancje trujące z organizmu.
3. Zacznij dzień od szklanki wody z cytryną i miodem. Cytryna posiada właściwości alkalizujące, dzięki czemu powinna być stosowana w zasadowej diecie odkwaszającej. Napój taki przyspiesza tempo metabolizmu, wzmacnia odporność i przede wszystkim pomaga w przywróceniu prawidłowej równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie.
4. Jednym z najczęściej polecanych produktów na diecie odkwaszającej jest kasza jaglana, mająca zasadotwórcze właściwości. Odtruwa wątrobę i przeczyszcza jelita. Powinno się stosować kaszę jaglaną przez minimum 3 dni. Wyznawana jest zasada: im dłużej trwa dieta jaglana, tym więcej toksyn zostanie usuniętych.
5. Istotnym składnikiem diety zasadowej jest wprowadzenie - na stałe, nie tylko na okres diety - oliwy z oliwek, oleju lnianego i oleju z wiesiołka.
6. Niezwykle ważnym elementem diety alkalicznej są warzywa i owoce. Zaleca się przygotowywanie zielonych koktajli i soków. Dlaczego zielone koktajle? Dzięki nim dostarczamy do organizmu bardzo dużo witamin i minerałów, a przyjmujemy je w niezwykle przyjemnej formie. Jakie produkty wybrać? Seler naciowy, buraki, pietruszka, marchew, kiełki, jarmuż, awokado, cytryna, kiwi, grejpfrut, mleko sojowe, cykoria, cukinia, jabłko, świeży korzeń imbiru, szpinak, pomarańcza, siemię lniane, pestki dyni i słonecznika. Wystarczy dodać wodę, odrobinę miodu i koktajl gotowy.

Opinie klientów

WYKORZYSTAJ PROSTE PRZEPISY NA DANIA O CHARAKTERZE ALKALIZUJĄCYM:

Przepisy

placki-z-kaszy-jaglanej

Placki z kaszy jaglanej z musem brzoskwiniowym lub dżemem

Zobacz przepis
curry-z-soczewicy-z-ryzem

Curry z soczewicy

Zobacz przepis